Monday, February 11

Harga Emas & Perak Jatuh Lagi - Cerita Malam 11/02/2013

Mlm ni emas n perak buat terjunan ala-ala Pamela Renong. Jd apakah tindakan yang boleh kita lakukan pada waktu2 begini. Ada beberapa kemungkinan yang boleh anda pilih ketika ini.



1) Buat tak tahu. Emas dan perak merupakan pelindung aset dan kekayaan. Emas dan perak merupakan aset untuk mengatasi inflasi yang saban tahun makin mengikis nilai kekayaan anda. Jadi, jika anda merupakan seorang 'penyimpan' dan tidak mempunyai wang fiat yang berlebihan ketika ini,langkah yang boleh anda buat ketika ini adalah membiarkan sahaja pergerakan turun naik emas kerana target anda ialah untuk melindungi nilai aset anda.

2) Buat belian. Jika anda ingin mengambil sedikit keuntungan daripada turun dan naik harga emas dan perak,ini adalah masanya. Terus buat belian dan jual selepas mendapat keuntungan (tolak kos seperti spread dsb). Jika anda ada duit lebihan, lebih bagus sekiranya anda menggunakan duit lebihan tersebut. Sekiranya anda tidak mempunyai duit lebihan, cara alternatifnya adalah untuk memajak emas fizikal di tangan anda dan membeli emas sepenuhnya dengan duit pajakan tersebut. Tapi, bab pajak-memajak kena ada ilmu sikit tn2 ye. Jgn main redah je,ter'cekik' nnti.

Jangan takut untuk membuat belian baru ketika harga emas/perak membuat terjunan, atau dipanggil "correction". Setiap kali harga membuat "correction" itu adalah masa untuk membuat tambahan simpanan/pelaburan emas dan perak anda. Dalam jangka masa panjang, harga emas dan perak akan di"acknowledge" oleh market dan orang ramai. Secara perlahan-lahan ia akan mencatatkan kenaikan dari segi nilai dan harga.

Turun naik harga emas dan perak merupakan satu peluang yang harus diambil dan dipelajari oleh semua penyimpan, pelabur atau peniaga emas.

Harga emas di Public Gold dikemaskini setiap 20 minit, maknanya anda akan terus mendapat kebaikan turun dan naik harga emas semasa. Untuk melihat harga emas di Public Gold sila layari:
http://www.publicgold.com.my/referral/PG024471/252141

Untuk maklumat lanjut mengenai Public Gold, boleh menghubungi saya di 014-5413852/ 0111-9067475

p/s : Simpan emas/silver utk 'keselamatan aset'  anda.

Dari laptop admin,
Amir Saifuddin bin Mohd Fauzi
01119067475 / 0145413852   

No comments:

Post a Comment