Thursday, February 28

Arah Tuju? Update 28 Februari 2013

Selepas menurun gaung pada awal Feb 2013, emas mula mendaki melepasi 1600 mendekati 1620 sebelum turun sekali lagi pada malam 27 Feb. Wajah-wajah gembira kembali suram, melihat harga yang diimpi tak kunjung tiba...hehe..puitis2

Dalam masa terdekat, harga emas masih lagi berada di dalam tren (oppss..silap,trend) "downline". Jadi, kepada peminat-peminat emas boleh lah mengambil peluang ini menambah stok emas anda. Yang dah tak ada "peluru", boleh tunggu kerana musim naik dan turun ini memang akan silih berganti. Kejap "bull", kejap  "bear".

Sedikit perkongsian selepas menyepi 2 3 hari. Harga emas dijangka masih lagi akan menurun. Ini "scrrenshot" yang saya buat. Tapi, ini untuk panduan sahaja ye. Den bukan pak nujum belalang nya. Yang belum buat pembelian, boleh membuat pembelian awal (separuh ke dsb) selagi harga di bawah 1600 dan buat "lower cost averaging"  jika harga jatuh.

Spot price emas



Ini pula perbincangan saya dan beberapa rakan di dalam satu grup fb.




Kalau emas menurun dan ada harga "target"nya, macam mana plak dengan "silver" a.k.a perak


Spot price silver


***Kesemua ini adalah analisis admin sebagai panduan kepada pembaca sahaja. Jangan ikut bulat-bulat. Sesuaikan dengan tujuan dan strategi anda sendiri. Admin tidak akan bertanggungjawab dengan sebarang kerugian yang ditanggung pembaca/pelabur selepas membaca artikel ini.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Untuk maklumat lanjut mengenai pelaburan/simpanan emas yang betul ataupun Public Gold, boleh menghubungi saya di 014-5413852/ 0111-9067475

p/s : Simpan emas/silver utk 'keselamatan aset'  anda.

Dari laptop admin,
Amir Saifuddin bin Mohd Fauzi
01119067475 / 0145413852

No comments:

Post a Comment