Tuesday, August 27

Ringgit Menjunam 9%. Emas Sebagai Pengekal Nilai.


Ringgit Malaysia menjunam kepada paras terendah dalam masa 3 tahun berbanding. Pada ketika ini MYR 1 hanya dapat ditukarkan kepada 0.30225 USD.

Malaysia telah menjadi destinasi perlancongan yang semakin diminati di kalangan pelancong luar kerana ianya lebih murah untuk berbelanja di Malaysia. Situasi ini juga mungkin akan memberi manfaat kepada sektor industri dan eksport kerana mereka malihat produk Malaysia adalah lebih mudah untuk dimiliki.

Tetapi,golongan utama yang akan terkesan daripada kejatuhan ringgit dan tidak perasa akan keadaan ini adalah golongan pertengahan dan bekerja makan gaji yang menerima jumlah Ringgit yang sama setiap bulan tetapi terpaksa berhadapan dengan kenaikan harga barangan luar negara atau barangan harian import seperti bawang,susu tepung,baju dan sebagainya.

Dalam masa 120 hari (4 bulan) seperti yang anda lihat didalam graf,nilai wang Ringgit yang anda ada di tangan atau di bank telah menyusust sebanyak 9% daripada nilainya !!!

Ada yang takut untuk menyimpan emas kerana takutkan kejatuhan harga emas tetapi tidak takut dengan kejatuhan nilai matawang.

Anda bukan beli emas,anda cuma tukarkannya kepada WANG sebenar dan mungkin lebih bernilai.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Untuk maklumat lanjut mengenai pelaburan/simpanan emas yang betul ataupun Public Gold, boleh menghubungi saya di 014-5413852.

p/s : Simpan emas/silver untuk 'keselamatan' anda.

To protect your family,buy gold.
To help your nation,keep gold.
To follow your religion,use gold.


Dari laptop admin Emas Perak Kita,
Amir Saifuddin bin Mohd Fauzi
0145413852

No comments:

Post a Comment